Prehranjevanje v skladu s tradicionalno kitajsko medicino (TKM) temelji na principih, ki so bili razviti skozi tisočletja opazovanja in prakse. Cilj takšnega prehranjevanja je preventiva: ohranjanje ravnovesja v telesu in preprečevanje bolezni.

Naj naštejem samo nekaj ključnih načel prehranjevanja po TKM:

Teorija pet elementov: TKM vključuje teorijo petih elementov (les, ogenj, zemlja, kovina in voda), ki so povezani z različnimi organi v telesu. Vsak element ima ustrezno hrano, ki podpira določene organe. Na primer, les je povezan z jetri in kislo hrano, medtem ko je ogenj povezan s srcem in grenko hrano.

Sezonsko prehranjevanje: Pomembno je jesti hrano, ki je sezonska in lokalna, saj taka hrana najbolje ustreza potrebam telesa v določenem času leta. Poleti je priporočljivo uživati lažjo in hladilno hrano, pozimi pa težjo in grelno hrano.

Prilagajanje posamezniku: TKM upošteva, da je vsak posameznik edinstven in da ima specifične potrebe glede na svojo konstitucijo, zdravje in življenjski slog. Zato ni univerzalne diete, ki bi ustrezala vsem, ampak je prehrana prilagojena posamezniku.

Energetske lastnosti hrane: Hrana ima različne energetske lastnosti, kot so hladna, topla, nevtralna, hladilna ali grelna. Te lastnosti vplivajo na telo na različne načine. Na primer, v vročem vremenu ali pri simptomih pregrevanja telesa bi se človek moral prehranjevati s hladilno hrano, kot je lubenica ali kumare. V hladnem vremenu ali pri simptomih mraza pa je priporočljivo uživati grelno hrano, kot so ingver, cimet, proso, suho sadje…

Uravnoteženost obrokov: Pravilno kombiniranje hrane in upoštevanje 24 urnega bioritma človeka je ključnega pomena. Prekomerno uživanje ene vrste hrane ali okusa (sladko, kislo, grenko, pekoče, slano) povzroči neravnovesje.

S prehrano po načelu TKM delujemo torej preventivno, smo v ravnovesju, imamo dober imunski sistem, imamo več energije, smo vitalni in na splošno se dobro počutimo.

Prehranjevanje po tradicionalni kitajski medicini je le eden od mnogih načinov prehranjevanja, ključno pa je, da vsak posameznik najde svoj uravnotežen način prehranjevanja, ki mu najbolj ustreza.

Avtorica: Apolonija Infinity (Certificirana osebna svetovalka tradicionalne kitajske medicine, II stopnje)