Zaklad narave – tekočina življenja. Sok mladih kokosovih orehov je zahvaljujoč brazilskemu vizionarju na voljo tudi v Evropi.

Vizionar iz Brazilije

Zgodba o kokosovem soku je tesno povezana z življenjem dr. Antonia Martinsa. Rodil se je leta 1955 v Goianii v Braziliji in tako rekoč odraščal s kokosovim sokom. Že od malih nog je poznal številne koristne lastnosti kokosovega soka iz mladega oreha kot naravne tekočine, ki te odžeja in ki so ga uporabljali tudi kot zdravilo. 

Deloval je v številnih državah po svetu kot mednarodno priznan specialist za športno medicino, prehransko medicino in pediatrijo. 

Leta 1981 se je zaradi ljubezni preselil v Avstrijo. Tam zaključil specializacijo medicinske izobrazbe. Pet let je bil vodja pediatrije tudi v Medeor Downtown Medical Center v Dubaju, poleti 2017 pa se je vrnil v Avstrijo.

V njegovo ordinacijo na Dunaju so k njemu pogosto prihajale mame z vprašanjem: “Katera je najboljša pijača za mojega otroka?” Odgovor dr. Antonia Martinsa je bil vedno jasen – kokosov sok. Edina težava je bila, da kokosovega soka v Evropi ni bilo mogoče kupiti, saj kokosove palme tukaj ne morejo rasti.

Kako kokosov sok ponuditi v Evropi?

A se Dr. Antonio Martins pri tem ni ustavil. Vedel je, da je kokosov sok v Evropo treba pripeljati kot napitek. Ampak ne kakršen koli napitek. V poštev je prišla le najboljša možna kakovost. Kokosov sok kot ekološki proizvod, kar se da trajnostno pridobljen in izključno iz mladih kokosov. Zelo preprosta ideja, a je res ni bilo enostavno doseči.

Pridobivanje kokosa
Kokosova voda
Mladi kokosi

Veliko let je bilo porabljenih za iskanje malih kmetov, certificiranje kokosovih nasadov kot ekoloških in razvoj postopka, ki shrani občutljiv svež kokosov sok iz mladega kokosa v embalažo, tako da ohrani svojo vrednost in okus. Cilj dr. Antoino Martinsa je bil brez dvoma zelo jasen. Kokosov sok iz mladih kokosov mora biti čim manj predelan in brez uporabe konzervansov ali kakršnih drugih kemikalij. Leta 2002 je bil ta cilj dosežen – na voljo so prvi izdelki originalnega kokosovega soka dr. Martins.

Kokosov sok Dr. Martins ni samo sok, je koncept

Kokosov sok je več kot le izdelek. Kokosov sok je koncept. Omogoča ustvarjanje številnih delovnih mest v revnejših delih sveta. Ideja uvoza kokosovega soka iz Šrilanke je ustvarila približno 8.000 novih delovnih mest. V časih, za katere je značilno veliko priseljevanje revščine, morajo podjetja ustvariti lokalne možnosti za zaposlitev. Od ustanovitve naprej so uspešno gradili dolga in trajnostna partnerstva ne samo v Šrilanki in na Filipinih, temveč tudi v Braziliji, kjer mladi kokosi za blagovno znamko Dr. Martins rastejo v ekološko certificiranih kokosovih nasadih. 

Podjetje Green Coco Europe GmbH, katerega soustanovitelj je Dr. Antonio Martins, ne ustvarja delovnih mest le v „kokosovih državah“, ampak tudi v Evropi. Surovine prevažajo v Evropo, kjer organizirajo polnjenje izdelka. To omogoča izdelkom dr. Martins, zagotavljanje doslednega okusa, saj se okus kokosa razlikuje glede na padavine in druge vremenske razmere na lokalni ravni. Če je izdelek polnjen lokalno, tega jamstva za okus ni moč zagotoviti.

Nacionalna pijača Brazilije

Kot strasten pediater se je pogosto srečeval z zaskrbljenimi materami, ki so ga spraševale za alternative gaziranim pijačam, sadnim sokovom in sladkim brezalkoholnim pijačam. Zanj je bil odgovor vedno preprost. 

Nacionalna pijača njegove domovine, sok iz mladega kokosa, je prava mineralna bomba z visoko vsebnostjo kalija, kalcija in magnezija. Naravna vsebnost sladkorja je zelo nizka, zato je to nizkokalorična pijača in tudi hipoalergena. 

Kokosov sok je edinstvena, eksotična in zelo zdrava alternativa čisti vodi.

Kokosov sok lahko reši življenje

Med drugo svetovno vojno je bilo tako veliko hudo ranjenih, da tistim, ki so izgubili veliko krvi, ni bilo mogoče pravočasno pomagati, saj pogosto ni bilo dovolj krvne plazme. Kokosov sok je bil rešitev, ker je njegova vsebnost mineralov naravno skoraj enaka tisti v naši krvi. Ker je kokosov sok v oreščkih sterilen (brez kalčkov), se lahko kokosov sok, ampak samo tisti svež iz mladega kokosa, neposredno uporablja za transfuzijo.

Različne vrste kokosa

Na svetu obstajata dve različni družini kokosovih palm. Kokosi iz ene družine so zeleni, drugi pa oranžni. Najbolj kakovosten kokosov sok je pridobljen iz mladih kokosov. Ni pomembno, ali so zeleni ali oranžni – pomembno je, da so mladi. Rjavi kokosi so stari in zreli in dejansko vsebujejo zelo malo soka.

Rumeno-oranžni kokos raste na Šrilanki in vsebuje komaj kaj sadnega mesa, a je do roba napolnjen s kokosovim sokom. Ta redkejša vrsta kokosa je še posebej bogata z minerali in hranili – s svojim rahlo sladkim, mehkim sokom pa je upravičeno imenovan za kralja kokosov.

Oranžni kokos

Kako je izdelek dobil ime COCO

Zgodba o tem sega v 16. stoletje, ko so tri pike na vsakem kokosu spominjale portugalske mornarje na nasmejan obraz. “Coco” v portugalščini pomeni “nasmejan obraz”. Jezikovno beseda “coco” celo presega španščino in portugalščino do latinskega “Coccus”. Tako vedno pomislimo na nasmejan obraz. Zato ima kokosov sok Dr. Martins tako ime.

Družina COCO se povečuje

Danes je kokosov sok Dr. Martins številka 1  v Evropi. Od leta 2002 do danes se je kokosovem soku zelenih kokosovih orehov pridružilo tudi mleko za pitje in mleko za kuhanje. Pa sok z dodano pulpo in sok kraljevih kokosovih orehov. Zaradi velikega zanimanja za kokosovo mleko za pitje so razvili tudi mleko za pitje barista in dodali kokosov cappuccino.

Vse izdelke povezuje 100 % ekološka kakovost,  sok neposredno iz mladih kokosov. Bogat z dragocenimi mineralnimi hranili in vitamini ter z malo kalorijami. Lahek in osvežujoč, rahlo sladek in s pridihom kokosa. In seveda dragocen zaradi vsebnosti mineralnih snovi.

Novo sorodstvo - družina SUCO

Kokosov sok je naravni izotonik in ima malo kalorij. To pa je tudi ključna prednost 100 % sadnih sokov Dr. Martins SUCO, ki so na trgu novost. Brez dodanega sladkorja, brez dodanih arom, brez dodanih aditivov. Ekološki in iz pravične trgovine (Fair Trade).

Dva različna okusa – pomaranča in tropsko sadje, kjer je soku sadja dodan le sok kokosovih orehov. Sok ima 30 % manj sladkorja od drugih sadnih sokov in je edini, ki se po prehranskem semaforju Nutri-score uvršča v kategorijo B. Tako se sadni sokovi Dr. Martins uvrščajo med sokove z najnižjo vsebnostjo sladkorja na trgu.

S svežo trendovsko podobo, brez dodatkov, v ekološki kakovosti in z manj sladkorja so najboljša izbira užitka »klasičnega« pomarančnega ali rahlo eksotičnega okusa tropskega sadja.

COCO ali SUCO? Vseeno. Vsi izdelki Dr. Martins so 100 % darilo narave.